středa 31. července 2013

Zapečený lilek s rajčatovou omáčkou

Tento recept jsem našla ve starším vydání časopisu DIETA, který si velmi ráda kupuji. Protože jsem dnes byla nakupovat a přeci jen jsem se vyzvala k ochutnávání nových potravin, lilek jsem hodila do košíku a už plánovala, co s ním provedu..:)

Není to nic těžkého a zároveň je to ideální lehký oběd nebo večeře.

Ingredience: lilek, rajčata, sýr, cibule, sůl, pepř, bazalka, olivový olej

Postup je jednoduchý. Lilek si nakrájíme na kolečka a necháme ho vypotit. Během té doby si osmahneme cibuli dozlatova. Pak přidáme do pánve nadrobno nakrájená rajčata, podlejeme vodou, okořeníme a vaříme do zhoustnutí. Poté si vytřeme zapékací misku troškou olivového oleje a začneme postupně nakládat lilek a vrstvit ho s rajčatovou omáčkou. Doporučuji skončit navrchu rajčaty, jinak lilek může být suchý. Na úplný vrch jsem nasypala nastrouhaný sýr a pekla 25 minut na 180°.


Dobrou chuť!

16 komentářů:

  1. to zní i vypadá dobře a přesto je to celkem jednoduché = ideální pro mě :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vyzkouším, ale místo lilku dám cuketu:)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, ty to tady máš nějaké nové. Hezké. :))
    Lilek tedy moc nemusím, jedla jsem ho nedávno na pizze a přišlo mi, jak kdybych žvýkala ponožky. :D Nic proti. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju:) s tím pitomým vzhledem jsem se s*ala asi tři hodiny a pak jsem zmáčkla obnovit šablonu, takže jsem udělala jen minimální úpravy:D
      jsi důkaz toho, že každý máme jiné chuťové buňky:D

      Vymazat
  4. no abych se přiznala, tohle bylo asi popáté, co jsem kdy vyběhla :D :D ale zkusím to zařazovat častěji :) chtěla jsem i dřív, ale jak byly ty pařáky, tak jsem se vždycky radši uchýlila ke cvičení doma :)
    btw máš moc hezký design teďka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. i tak je to obdivuhodné!:D jen tak dál:)
      děkuju:) byl to boj..:D

      Vymazat
  5. Mňaaam,vypadá to moc dobře :)..s cuketou by to taky nemuselo být špatné.Baruš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. cuketa se podle mě hodí naprosto všude:)

      Vymazat
  6. Ten lilek vypadá doopravdy dobře. Je to jedna z potravin, kterou bych taky strašně ráda vyzkoušela. :)) Jsem moc ráda, že v tom nejsem sama, kdo občas s potravinami doopravdy nejvyjde a tak nezbude nic jiného, než si dát třeba jenom samotné nějaké ovoce. Ale špatné to občas taky není. Já si hlavně totiž říkala, že s těmi tvými perfektními jídelníčky se ti určitě něco takového nemůže stát. :D Tak jsi mě trochu uklidnila. :D Ještě bych se ráda zeptala, jestli třeba nemáš nějaké ověřené stránky s dobrými recepty? :) Vím, že jsi tady psala, že kupuješ časopis DIETA. Zní docela dobře. Kolik tak zhruba stojí?
    Shaunovo Focus T25 jsem si včera stáhla s tím, že dneska začnu, celá nadšená, ale byla jsem u doktorky, dávala mi injekci do svalu s tím, že tělo dneska nemám vůbec namáhat, tak jsem strašně naštvaná. Úplně cítím potřebu jít si zacvičit a já nemůžu. Hnusnej pocit!:D Už se nemůžu dočkat zítřejšího odpoledne, až se k tomu dostanu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale prosímtě, takový 'výpadek' se může stát každému, prostě dojdou suroviny:D stránky nemám, koukám na ostatní blogerky a tam většinou najdu dost inspirace:) Dietu si kupuju za 40kč a mám tušení, že je to dvouměsíčník, ale nejsem si jistá:D nenech se zmást názvem, vůbec to není o dietách, je to o zdravém životním stylu a pohybu. občas si taky koupím časopis Food, kde je taky dost inspirace:)
      to znám:D ale vydrž, ať si neublížíš:)
      PS. váha je jen číslo, ve skutečnosti vůbec nejsem tak vytvarovaná nebo namakaná:D ale doufám, že brzo budu.(

      Vymazat
  7. Jinak moc děkuju!! Myslím ale, že s tvojí výškou a váhou bych se spíš já měla stydět .. :D

    OdpovědětVymazat
  8. mňam ♥ Moňa cuketku moc ráda) a zapečenou ještě víc))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sice je tohle lilek, ale Ellie cuketu taky moc ráda)

      Vymazat

Moc děkuju za Vaše komentáře, odpovídám na ně zde:)