pondělí 1. července 2013

Oslava + fotorecept!

Ahoj:)

První červencový den.. Furt mi mozek nějak odmítá přijmout, že jsou prázdniny:D Dnes mě čeká odpoledne mezi přáteli, večer v 11 jdu na film do kina, tak se těším.

Tak, včera se konala oslava mých a taťkových narozenin. Všechno mělo vypuknout ve tři hodiny, tak jsem si dala lehký oběd. Chtěla jsem vyzkoušet avokádovou polévku, ale mamka používala mixér a z celé té organizace byla docela nervózní, tak jsem si ze zbytku svého avokáda udělala opět guacamole.


Pomáhala jsem mamce v kuchyni, první náš výtvor byli pizzoví šneci. Tenhle jejich název se mi příčí, takže jim říkám pizzové rolky. Mamka dělala pro všechny z listového těsta, já si udělala pár svých, z polenty, vody a vejce. Ostatním ingrediencím se meze nekladou:)
1. Trošku kečupu..
2. ..okořeníme oblíbeným kořením - já použila oregano a pizza koření.
3. Pak jsem dala sýr..
4. .. a kuřecí šunku.
5. Poté jsem těsto zarolovala /jak koberec:D/..
6. .. a rozkrájela na podélná kolečka.
7. Pečeme v troubě 15-20min při teplotě 200°C.

Druhý náš výtvor byla vaječná pomazánka, co si budem povídat nic zdravého. Tavený sýr, margarín, kečup, horčiče, vejce, vegeta a petržel.. Ale hrozně se mi líbila, jak vypadala a podle uzobávání při dochucování se mi povedla! Na jednohubkách perfektně ladila s chutí oliv. A zeleninová mísa také nesměla chybět.




Dorty byly dva - marcipánový a tvarohový. Od obou jsem ochutnala kousek, ale lepší byl rozhodně ten tvarohový, který jsem dělala s babičkou.



Nemohlo se zapomenout ani na tradiční grilování - kuřecí prsa a steak z tuňáka. Já měla tuňáka ještě s tak trojnásobkem zeleniny, než co jsem si nandala na talířek:D


Na závěr fotka mých dárků. Samé jídlo!:D Oříšky /i para ořechy, na které si brousím zuby!/, sušené ovoce, čerstvý ananas, na mlsání i dvě bonboniéry, balení kuskusu, mrkvový nektar. Ještě chybí arašídové máslo, které dostanu v pondělí:)


Co dnes plánujete vy?:)

Hezký den!

21 komentářů:

  1. Rolíš to jak koberec jo? :D
    Jsem ráda, že sis oslavu užila. Bylo mi líto, že si předtim byla taková sad :(
    Těšim se na dnešek :*

    OdpovědětVymazat
  2. Taky doma děláme rolky... pizzové, ořechové, sýrové, jablečné - jak je nám libo. Je to úplně nejvíc nejlepší pohoštění pro návštěvu.
    Oba dva dortíky vypadají hezky. A věřím, že lepší byl tvarohový, přeci jenom je domácí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ono je hodně kombinací, ta pizza je moje oblíbená:) ale ty ořechové taky musí být skvělé..:)

      Vymazat
  3. Jé, všechno nejlepší :)
    Vše vypadá skvěle. Udělala jsi mi chuť na šneky - pizzové rolky - pizzové šneky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc:) já šneky nesnáším, jak jen to jde, na ty zvířata se nemůžu ani podívat!!:D a určitě pak podle toho pojmenuju jídlo, no hahaa:D

      Vymazat
  4. Rovnou dva dorty? Luxus! Ještě že doma takové honosné dorty neděláme, to bych dopadla :D Steak se mi moc líbí, hned bych si dala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten první byl odněkud z cukrárny, ten druhý dělá vždycky babička, takže si žiju:D moje bříško se těma dortama taky dva dny cpalo a teď je krásně vyvalené:D

      Vymazat
  5. taky jsem furt nepříjmula ten fakt, opravdu prázdniny?
    rolky se vám povedly :) a nějakou pořádnou pomazánku bych si dala! steak z tuňáka? wáu! a takové dárečky jsou nej, nej

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už druhý den.. už mi to pomaličku dochází:D to každý nevěděl, co mi koupit, tak se obvolali, dohodli a každý přivezl něco:D

      Vymazat
  6. Já taky ještě nemám prázdniny, klid :D
    Šnečci vypadají hezky, taky jsme je dřív dělali docela často. A to rovnou s tím nejprostším salámem - Gothaj! Ouu :D, to byly časy. A tobě to z té polenty šlo zamotat? Nedrobila se?
    Haha, zeleninovou mísu bych si přivlastnila a nikomu nedala! Ten steak z tuňáka je boží, takový krásný masíčko, mňam. A jak už jsem psala, ty dary ti zááávidím!
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. my jsme do té salámové verze dali vysočinu, ale já je stejně moc nejedla, jen pár, když jsme zkoumaly s mamkou, jestli už jsou upečení:D poletové těsto jsem měla dost husté, takže to šlo:)

      Vymazat
  7. Šneky mám moc ráda, ale děláme je fakt výjimečně, když si na ně náhodou vzpomeneme. :D
    Vajíčkovou pomazánku bych si dala, tu mám ráda.
    A dárečky jsi dostala krásně, samé papkání. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. my je právě děláme dost často, všem hrozně chutnají:)

      Vymazat
  8. "Rolky" !! .. my tomu říkáme "šnečci" Naučila mě to kámoška a od té doby to miluju... vždycky když u nás nějaká kámoška spí tak tohle nesmí chybět! :P :**

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je hezkýý:) já se právě šneků bojím, takže radši rolky..:D

      Vymazat
  9. to jsou skvělé dárky! :D :) taky jsem měla nakonec tvarohový dort s ovocem a měl úspěch, naše šestičlenná rodina ho spořádala celý na posezení! :D omlouvá nás snad jen to, že jsme ho měli na snídani a snídaně je přece nejdůležitější jídlo dne :D
    ti šneci z polenty je boží nápad, určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a ještě bych zapomněla - ten steak z tuňáka bych si hned teď dala :D mňaam

      Vymazat
    2. to my jsme na oslavě jedli ten marcipánový, tvarohový jsem si ukryla a bránila!:D v takové té širší rodině je nás dvacet, takže by se po něm jen zaprášilo a to jsem nemohla dopustit!:D

      Vymazat

Moc děkuju za Vaše komentáře, odpovídám na ně zde:)